Larsesq: kul idé att byta namn på varje nytt nummer. Den kan heta Nya Arbetartidningen officiellt men aldrig få det rätt på omslaget. Folk bara: här du läst det här nya zinet Gamla Arbetarsteglingstidningen? Låter ju misstänkt lik Nya Arbetarvästtidningen. Som att "folk" pratar om fanzines...
Hur som helst är det en bra idé att göra något roligt av ditt misstag.
Till nästa nummer tycker jag att vi kan överväga att använda oss av Tommy C:s tryckerimaskin, vilket diskuterats tidigare. Vad tycker ni om det?
Den största behållningen jag hade av första numret är bara att vi fick det gjort. Vi gjorde det! Innehållet var en mild besvikelse, vilket även gäller mitt eget bidrag, som en vän sa så var det lite papperskorgskänsla, lite för många ofokuserade bidrag, som att folk inte ansträngt sig särskilt mycket. Men det fanns ju ett par texter som jag tyckte var skitbra.
Att ha ett löst tema som folk antingen kan förhålla sig till eller skita i är en bra idé tycker jag. Jag gillar hur det har använts i Svärdet senare nummer, där det finns ett tema som återkommer men också många texter som handlar om helt andra saker.
maskinpark.bandcamp.com