1 Senaste redigerad av B-pappa (2017-02-07 00:27:35)

Tråd: Klotterinstitutet ISK-X (festival)

Hejsan! Appropå detta:

https://www.instagram.com/p/BQLLrm3F1OI … institutet

...så tänkte jag på om det finns ett intresse här hos folk att exponera saker de fotat på stan som kan gå under rubriceringen "klotter" eller åt det hållet? Helt enkelt, ska svenskafanzin ha en avdelning på denna festival, som går av stapeln i april, där avbildat klotter (eller vad folk nu har att bidra med) kan finnas? Jag tänker att det ju finns en ganska rik flora här att ta av, alltså allt sånt som folk har sett på stan och fotat. Skulle ju isåfall bli i ett nytt sammanhang med en ny publik, så att säga, så skulle ju knappast kännas som en repris att köra "gamla" bilder igen? Kan väl vara roligt och mäktigt med en sammanfogning av sånt som folk sitter på, det blir som ett gemensamt verk med dokumentation från runtom "landet"?

Så vill bara kolla lite intresse här och också påpeka att det inte behövs mycket ansträngning från varochen (jag vet att många har fullt upp) för att göra något jäkligt kul, då jag kan, om så önskas, ta på mig uppdraget som insamlare och verkbyggare eller vad som nu funkar bäst, lite osäker på det i nuläget. Men ska försöka gå på detta möte på onsdag och kolla lite vad som är möjligt.

Vad tror ni? Exempelvis ett jättestort bildkollage på en vägg, kul?

Nån kanske vill komma upp / ner och hälsa på? Ja oj mycket idéer nu. En sak i taget.

Här också länk till BBB, oj vad mycket bilder, kul att se vad som hänt de senaste åren, jag har missat så mycket:

https://www.instagram.com/backbeatbolaget/

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."

Sv: Klotterinstitutet ISK-X (festival)

Jo, men jag tycker det låter roligt! Finns ju lite klotter som man nästan tycker borde k:märkas, tyvärr har mycket klassiska "pices" försvunnit från Kiruna i och med stadsrivningen. Men några roliga finns det kvar att plåta!

Arbete är livets krydda

3 Senaste redigerad av B-pappa (2017-02-07 12:52:29)

Ja skulle ju vara kul. Jag gillar ju också kryptiska meddelanden skrivna på stan, sånt som Hunden och larsesq och Michelinmannen å andra brukar fota. Skulle vara roligt att tillverka en stor Sverigekarta där det kan sättas upp bilder, från Kiruna till Piteå till Borås, Sthlm och Malmö och GBG och Jönköping osv. Ha en vägg med "sett på stan"-bilder, liksom. Folkets röster, busskurar och väggar, olika texturer.

"Djupt inne i djungeln måste en ensam elitsoldat i hemlighet infiltrera fienden och helt förlita sig på sina överlevnadskunskaper."

Men åh vad roligt, livets sak är ju att samla klotter! Grymt att du drar i insamlandet. Kan jag maila dig, b-pappa? Fick höra från en vän för nån dag sen att han varje dag när han växte upp i småland gick förbi "hjälp polisen slå dig själv", härligt med hemtrevligt landmärkeklotter.

Michelinmannen skrev:

Men åh vad roligt, livets sak är ju att samla klotter! Grymt att du drar i insamlandet. Kan jag maila dig, b-pappa? Fick höra från en vän för nån dag sen att han varje dag när han växte upp i småland gick förbi "hjälp polisen slå dig själv", härligt med hemtrevligt landmärkeklotter.

Vi hade massor av t-shirts med den sloganen liggandes i en lokal vi använde i Borås. Sjukt roligt! big_smile

6 Senaste redigerad av larsesq (2017-02-08 09:50:36)

Från det akademiska/populärvetenskapliga hållet finns detta: Bengt Dagrin har skrivit några böcker om klotter och jag har någon essä/avhandling om klotter på en damtoa på Uppsala universitet. Kanske finns något roligt där. Har bilder på en annan hårddisk. Bilder och sånt kan skickas senare när jag gjort en djupdykning på hårddisken. Skall det skickas till dig personligen, B-Pappa, eller läggas upp här i gruppen? Varit borta från Internet i en veckas tid (bara hunnit kolla fem minuter/dag på de största kommunikationskanalerna) och här har ju hänt massor. Försöker komma in i Internetgängorna igen.

Och jag minns ju också att Michelinmannen tipsade mig om detta: http://emmylou.bloggagratis.se/2006/12/ … lemyvonne/

Det var roligt, jag var tvungen att om inte skratta, så åtminstone småmysa och fnissa.

7 Senaste redigerad av B-pappa (2017-03-20 17:09:27)

Lokal i Borås, kan det ha varit det där vi smög och kikade efter, larsesq? Hette det Kafe Kurage eller dylikt, kan det vara det stället du åsyftar, maggan?

Kan nu konstatera att jag drar mig ur detta, dels pga en kraftig influensa för någon månad sen som fick mig att tänka till, jag insåg att jag hållit igång för mycket dels under 2016 men också på senare tid, har varit lite småkrasslig senaste halvåret men först nu har det läkt ut helt, känns det som. Bodde i mitt förra boende i en gravt mögelskadad lägenhet i ett halvår och en gissning är att detta satte sig i andningsorganen (vaknade många nätter med feber och det kändes som om jag snortat och kladdat saft över hela nyllet, dvs var som en sötaktig hinna över mig och i näsan och halsen) och det kändes först som om detta försvann nu under influensan då jag under två veckors tid bokstavligen konstant urrrkade upp slem ur ögon, näsa och hals. Känns skönt att det är över och ja jag spekulerar bara kring mögelskadan men jag har haft såna jäkla konstiga känningar sen jag bodde där och råkat ut för massa konstiga symptom osv. Men, nu är allt bra och jag mår toppen. Och kan bara höja ett varningens finger kring att flytta in i mögelskadade lägenheter (jag gjorde det pga hade redan tackat ja till jobb och sen ändrade hyresbolaget vilken lägenhet jag skulle få, de sa "du jag såg fel, vi har ingen lägenhet till dig.... eller kanske har vi en..." så ja vad fan gör man, man har kniven mot strupen och måste jobba, då tar man såklart den och precis som med radioaktiv strålning så är ju mögel hyfsat "osynligt"). Fy fan. Är så gött att bara må bra och inte känna uppförsbacke med orken eller måendet hela tiden, så jag får ta en sak i taget.

Men summan av skit-kardemumman är iallafall att jag har försökt börja lära mig mina begränsningar och varva ner lite, detta även i samklang med mina hittils upptäckta åkommor, mjälleksem (ett tag var det så illa att min hy var så "äcklig" att jag knappt kunde gå utanför dörren, åt väldigt dåligt under dessa hmm år, pga ja matbrist) och gikt, som bägge i sig är komplexa men gemensamt kan sägas att jag ska undvika stress och gå upp för mycket i varv. Och jag är ju inte purung längre, även om min hälsa har förbättrats genom minskat alkoholintag och nikotinfrihet. Jag drar bara en rejäl krök nu när det är FEST och kan då ta en cigg eller en prilla eller bådeoch. Försöker hålla den regelbundna helgfyllan borta och det går bra. Men mycket av min överskottsenergi från de senaste 10 åren eller så har väl börjat dämpats lite, vare sig jag vill det eller inte. Så jag försöker hålla koll på mig själv. Och med ett heltidsjobb får livet omformas lite, bit för bit. Så blir det. Det har ju varit en lyx, på sätt och vis, att gå på Alfakassa, soc och CSN eller vara utblottad. Då kan man unna sig att känna sig som en konstnär eller drömma kulturdrömmar. Men jag ser i kristallkulan att andra tider komma skall och fåglar (storkar, kanske) viskar i mina öron. Men ja usch fy fan vad jag breder ut mig men ville bara ge en bakgrund nu till att jag inte har så mycket ork eller tid nu till allting. Och nu har jag nyss tackat ja till att jobba hela helgen då detta skulle vara, klotterfestivalen. Jag är knegare, ej kulturarbetare eller konstnär eller nåt åt det hållet. Jag har inget företag och inga dolda tillgångar. En drivkraft har alltid varit att jävlas med överheten, di lärda, de kvalificerade och de duktiga och de friska och de skolade och de renliga. Jag tycker de flesta uttryck är för vaga eller halvarschlade eller otydliga (på ett dåligt sätt). Jag är ingen subtil person, även om jag kan gilla vissa subtila verk. Jag gillar direkta tilltal som känns direkt, eftersom jag i grund och botten är hedonist / front row headbanger ;-). Men nu har jag alltså varken fylla eller intellektualism att luta mig mot, så håller på kliar mig i huvudet vad framtiden ska innehålla. Hade jag varit normalt funtat hade jag klurar klart för längesen, men nu är man ju "från Gnarp", så att säga. Men det känns lite som om jag gjort allt (pinsamt uttalande, jag vet, men ändock...). Kanske får börja med fågelskådning? Så, jag får känna mig fram och göra det som känns rätt, vad som orkas med och inte.

Så ville bara meddela att jag ej kommer driva något i samband med detta men givetvis kan den som vill kontakta föreningen osv. Det blir säkert skitbra det där och jag hoppas kunna kika förbi. Tack för ordet, hejsan, ha en bra vecka!

#scenen #kultman #subversiv30årskrisellersåinte #DIYorDIEormaybenot #IFÖ #gnäll #bosseskitkorvärsosse #skitidetdu #konst=lidande-ähhållkäftendetärdetinteallsdet #blöt&slagenhund #fyllaskyllaifrånsig #älta

8 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-21 22:30:11)

Uj jävlarrr vilket gnäll jag hade här ovan. Bra att jag fick det ur mig.

Nu blir det snart release för fanzinet + grafittibilder och texter, tjyvläste idag, kul kul kul. Kommer gå på denna tillställning och köpa loss ett gäng ex och sen ha i mitt "distro" (aka "hem") för hugade fanzinister här på el forum. Lär bli en grym kväll! Tänkte låta grillmaten gå varm!

https://www.facebook.com/events/1945748 … 2411852565

B-pappa skrev:

Lokal i Borås, kan det ha varit det där vi smög och kikade efter, larsesq? Hette det Kafe Kurage eller dylikt, kan det vara det stället du åsyftar, maggan?

Japp. Det var det. Vi hade öppet typ något år varje onsdag eller nåt. Vi var några som tyckte att det var bra att LS-lokalen kom till användning men det var svårt att styra i Borås, få aktiva etc. Men det lilla som var, var gött!

Jag å Michelinmannen drog dit och bodde hos B-pappa! Väldans trevligt. Sandviken är en lagom stor och väldigt fin stad. Började flytta dit i mitt huvud och det kändes gemytligt:-) Haffade ett ex av antologin/fanzinet/vad det ska kallas och lyssnade på musik och åt veggokorv. Det var trevligt och kulturhuset var riktigt schysst. Alltså R i k t i g t schysst.

Ja fantastiskt trevligt att ha er här! :-)

Hoppla, vad hände med det här fansinet förresten? Finns det? Går det att införskaffa på nåt vänster? Hade varit riktigt kul om så var fallet.

Ja jag köpte ett ex på plats iaf. Det var tjusigt:-) Vet inte hur många ex det finns kvar, det var väl ett begränsat antal b-pappa?

14 Senaste redigerad av B-pappa (2017-08-04 16:45:05)

Hojt! Justja! Kostade ju 100 spänn styck he he he så jag köpte iaf 1 ex. Du kan få låna mitt framöver eller bläddra i det hos duon i Sthlm...! Det löser sig. Vet ej ur många det fanns kvar nu, har inte vart på Kungen sen vi var där, haft fullt upp + lite lågsäsong nu på sommarn, nästan.