Sv: Loppistråden

En favvoskiva jag har heter bouzoukisongs II tror jag. Det är liksom väldigt mycket tvåtakt så det känns punk i takt å stämning ibland vilket jag gillar.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Loppistråden

Har lovat att jag inte ska köpa på mig nånting i år utöver strumpor och mat, men hittade Sword of Mana till Game boy advance som jag tänkte sälja vidare, samt det snyggaste datortillbehöret NÅGONSIN nämligen en mus formad som en groda och tillhörande musmatta med foto på en näckrosdamm! så himla fin! Tänkte sonen ska få ha den när vi tränar datoranvändning. har fiskat hem en dator och skärm från soprummet så snart blire datastuga för totalt 20kr!

428 Senaste redigerad av B-pappa (2017-04-25 19:37:04)

Sv: Loppistråden

Öj jag köper Sword of mana???? Komplett? Skick? Europeiskt?

(har jag ett komplett ((inkl affischen)), svenskt Secret of mana till SNES? Pfff vad tror ni, köpte det första dagen det kom till Sverige, hängde på låset vid affärn 1994)

Bara undrar, skulle vara kul o ha, har det på en av mina wantlists, betalar korrekt marknadspris. Men förstår om du vill "go wild" och auktionera.

Sv: Loppistråden

Wow elias, tycker grodan i näckrosdammen låter helt fantastiskt fint! Lägg gärna upp bild här om du har?

Jag har köpt några alternativa tatuerings- och piercingstidningar på stadsmissionen när jag skulle leta efter ett köksbord med min vän (det var han som skulle ha köksbordet). Tidningarna heter savage och är från början av 2000-talet och består mest av annonser och bilder på gothbrudar med stora pattar. Dom har en sektion som heter "rants and raves" som är det roligaste, som brevkompisdelen i kamratposten. Här är mina favoritutdrag;

FUCK AUTHORITY
Ive been reading this magazine for a while because Im an art student. At the present time I have some problems because I insulted my professors, and I will probably be kicked out of this University. Ive always been provocative, and I will keep being that way because I feel free when I fuck with authority! Society Sucks!

EVIL DARKNESS
Im 22 years old and was born dead. Since my awakening on this hell bent planet I have not been able to meet people I can relate to. I wonder if you can help me. Im looking to correspond with the darkest souls out there. I am into everything evil. It seems so natural to me. Im also a dark poet, plus I do tattoos, I collect tattoos and I have seven piercings. I thought your mag was truly special when I first saw it! It would be most appreciated if you would help me in my search.
(det här är typ jag...)

En annan som är en 19000 år gammal vampyr och tusen stycken som vill ha kontakt med modellerna. Rolig inblick i nån "farlig" gothvärld.

430 Senaste redigerad av B-pappa (2017-04-29 15:53:06)

Sv: Loppistråden

Fantastiska tidningsfynd, Michelinmannen. Påminner lite om brevsidorna eller köp o sälj-sidorna i vissa amerikanska skräckfilmstidningar från 90-talet, mycket evil och darkness där, alla är "värst" och har "råare" filmer än den andre.

Tog en prestigelös och avslappnad loppisrunda idag i staden där jag bor, som jag mer och mer börjar känna mig hemma i. Det som triggade denna runda var väl att igår när jag köpte ett par tajta kortbyxor och kikade lite på dessa så lade jag ifrån mig det jag köpt på loppisen innan - ett inplastad VHS-rengöringsband! Ja, likt Wilmer X-kepsar så växer ju inte dessa på träd (även om säkert Clas Ohlson och Kjell och Co har dröser med såna, alltså VHS cleaning kits) så igår på bruket kunde ett sorgeyl höras på kvällskvisten, när insikten om borttappandet kom. Men rättade till detta pinsamma misstag idag och kunde få tag på bandet. Puh.

Men gick där i solen och kikade in i lite trapphus och kollade runt lite, styrde kosan mot en loppis som jag aldrig varit på. Kände direkt att det fanns nåt här. Köpte 2 st 7or av en go tant som konstaterade att "Grymlings är så bra!!" och det var bara att hålla med.

PÄR GRIPS mä Skarv-Einar, Köppäbävisan (fånt ja en körv.....) + Sambo (skiti´skjorta) , Click records, inspelad i BBS Studio , 1981. På baksidan av fodralet gör bandet fåniga / roliga grimaser. Undrar hur detta låter...

GRYMLINGS , 1990 , Mitt bästa för dig / Om jag inte kan bli din.

Sen plockade jag på mig lite tokbilliga PS2-spel, då jag håller på att inventerar alla mina samlingar och byter fodral på de slitna fodralen (OBS givetvis inte jag som står för dylikt slitage, sådant uppstår enbart vid utlån eller när jag köpt begagnade grejjer), putsar och fejjar och donar. Roligt men tidskrävande pyssel. En av dessa var Home Alone, kanske testar det en sväng innan det förpassas till den växande sophögen.  På nästa loppis var det lite lugnare och vanligare. Men hade kommit in mycket dvd-film. Inspirerad av Levande_begravd så har jag tagit tag i att se X-men o andra superhjältefilmer, Marvel-relaterat, så köpte X-men the last stand. Bläddrade vidare och fann Battledogs, en hyfsat ny varulvsfilm, om nån varulvsepidemi. Plockade på mig lite glittrade Harley Davidson-klistermärken, en Blixtgordon-serietidning från 1973. Sen lite roligare saker.

2 st böcker utgivna av Museibyrån (Planeringsrådet), 1980. Titlar: Kulturmiljöinventering Finström och Kulturmiljöinventering Lumparland. Fyllda med härliga svartvita bilder på olika hus och platser på landsbygden, gamla lador och kåkar + tillhörande  obskyra ortsnamn. Rapporter sammanställda av ett par etnologer. Perfekt klippmaterial, just vad jag letar efter. Men ska läsa först, väldigt kul med dessa gamla ortsnamn. Är ju sånt här jag själv gillar att spana efter när jag hojjar runt ute på landsbygden, man svänger av på en grusväg / skogsväg och kollar vart man hamnar. Yes det om det, önskar god helg, nu ska det spisas noise och te, kaffefri och glad. Hejsan!

Sv: Loppistråden

B-pappa skrev:

2 st böcker utgivna av Museibyrån (Planeringsrådet), 1980. Titlar: Kulturmiljöinventering Finström och Kulturmiljöinventering Lumparland. Fyllda med härliga svartvita bilder på olika hus och platser på landsbygden, gamla lador och kåkar + tillhörande  obskyra ortsnamn. Rapporter sammanställda av ett par etnologer.

Ursäkta, en försynt fråga:
Vad heter etnologerna?

Sv: Loppistråden

Etnologerna heter Ewa von Sivers och Per-Ove Högnäs. Det borde jag ju ha skrivt ut med tanke på dig. Några bekanta namn för dig?

Sv: Loppistråden

Nej, inga bekanta namn. Trodde det skulle kanske vara nån "kändis". Gjorde slapp Internetsökning och fann inget som påminde om etnologi. Kan det vara de här typerna: http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas … mid=319394   http://www.expressen.se/leva-och-bo/lan … mtradgard/   

Verkar ju inte de skönaste lirarna direkt. Men säkert snygga bilder.

Sv: Loppistråden

Älskar fånt ja en körv så höppe ja i älva, min mamma brukade sjunga den när hon baka sockerkaka, slamrade vid den gamla spisen i rosenfors. Man fick slicka smeten i botten, när hon hade skrapat ut allt gojs för att skjuta in ett i ugnen blev det kvar ett mönster som såg ut som en bläckfisk

Sv: Loppistråden

B-pappa: bara kassetten o etiketten är lite missfärgad. Inte hunnit testa än, kan återkomma smile.

Michelinmannen: ska se om jag kan få upp nån bild framöver. Superfin verkligen!

Sv: Loppistråden

B-pappa skrev:

Sen plockade jag på mig lite tokbilliga PS2-spel

Hojta till om du hittar något med Katamari Damacy som du vill bli av med. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Loppistråden

Ok, elias! Hmm då kanske det inte var så intressant längre. Hmm
Absolut maggan, ska hålla span. Det är dock spel jag oxo letar efter! :-D Verkar fantastiska.

438 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-06 14:58:43)

Sv: Loppistråden

Yes vilken dag, var ut två vändor på olika ställen och kom hem med händerna fulla. Har ni hört den förr? Detta släpade jag hem, i detta underbara vårväder:

VHS

THE UGLY, House of Horror, ny zeeländsk seriemördarfilm.

PHILADELPHIA EXPERIMENT 2, Egmont, alternativframtidsversion.

EN SÅNG FÖR MARTIN, Egmont, alzheimer-drama med Sven "träkuken" Wollter.

BATS, Egmont, vampyrfladdermusskräckis från 1999.

HIGHLANDER 2, orka men ja jag måste väl.

WISHING STAIRS, Asian Vision, sydkoreansk skräck, har jag sett denna... hmm, får rådfråga FT. Promotion-VHS, jahapp.

BODY COUNT, Prisma Film & Video, stor box, "Hälften man. Hälften monster. Är han mördaren eller bara en legend?" Yes dagens roligaste film, regi Ruggero Deodato, med David Hess och Mimsy Farmer och Charles Napier (Supervixens). 1 kr! Från 1986.

DVD

THE SWORD AND THE SORCERER, Atlantic, 1982, fantasy.

VIRTUOSITY, Paramount, sci fi med Denzel Washington, aldrig stött på förut.

VÄNNER FÖR LIVET, norsk vildmarksfamiljeäventyrsfilm!

X-MEN, THE UNTOLD (tänkte väl skicka till Lappia, Bigfoot-film, se recension i senaste Puffy), FRANKLYN (sci fi), FLYKTEN FRÅN NEW YORK (svenska från Sandrew), ATTENTATET MOT RICHARD NIXON, MONICA Z.

Och så nåt djävulskt kul, lite filmböcker som en lokal profil har lämnat in, som jobbat med filmstudion i stan sen 60-talet:

LÅNGFILM I SVERIGE 1980 - 1989, Bertil Wredlund & Rolf Lindfors, "Långfilm i Sverige är en fullständig inventering av alla långfilmer man försökt visa offentligt i Sverige under de åren. Följande uppgifter finns om de 2732 långfilmerna: Svensk titel/titlar, originaltitel/titlar, produktionsland och -år, regissör, visningsdatum (var och när), censur (barntillåten eller barnförbjuden), längd (före och efter klipp) samt distributionsbolag. Boken innehåller också person- och filmtitelregister samt statistik och litteraturförteckning."

Ja, jag slår klackarna i taket och tjuter av glädje. Precis vad jag ville ha och helt rätt årtionde! Fanns också motsvarande bok för 1910 - 1919 inne så högg den också. Yahoo! Sjukt späckade böcker, sida upp och ned med info som en filmtok vill ha. "dansar seger-loppis-dansen"

Sv: Loppistråden

Highlander 2 är en pärs. Såg trean nyligen. Den var lite bättre, men inget jag kan rekommendera. Jag har ju närstående som har fått för sig att Highlander är toppengrejer, så jag har ju nu sett de tre första filmerna. Första filmen är bäst. Där känns det som att någon ändå har varit någorlunda nykter och redig i skallen när de satt ihop den filmen. Lite smått dekadent och dystopisk 80-talsvideokänsla också. Det är borta i tvåan (som är nåt slags märkligt sci-fi-äventyr) och trean.

The Sword and the sorcerer är väl den film som heter "Det grymma svärdet" på svenska?

Sv: Loppistråden

Ja det är vad jag också har hört om dessa eländiga filmer. Stämmer, visst är det The sword and the sorcerer som heter "Det grymma svärdet" här.

441 Senaste redigerad av larsesq (2017-05-05 09:21:55)

Sv: Loppistråden

Lång shoppingdag i Göteborg igår. Känns - och syns - på fötterna att jag gick runt en massa hela dagen. Puh. Så där jättemycket fränt hittade jag inte heller. Började känna mer och mer mysäckel över alla prylar. Vad ska jag med allt detta till? Ska det knökas ned i min kista när jag begravs, som en annan vikingabegravning? Konsumtionsledan slog in. Men jag köpte några tokiga gamla tidningar. En där det diskuteras om det är helt okej att sälja LP-skivor med gamla mästare (Mozart och andra döda snubbar) med omslag på "pin-uppor." "Pin-uppor" var tydligen deras namn på det Robert Broberg kallade "tjejjer". En annan hade rapport från VM i grimas. Det borde vi ju haft i Arbetstidningen också, kom jag att tänka på. En grimas-tävling. Och så en otroligt snygg och märklig och rätt dum bild där Christina Lindberg poserar iförd något linne med svenska flaggan på och bakom henne står alla finalister i SM i skägg 1970 och blänger.

En film blev det också. En TV-film med en ung Morgan Freeman spelar Malcolm X. "The Last Days of Malcolm X". Och lite skivor. Knäppupplevelser volym 1. Gröna hund. Och LP:n "Hallå där!" med Elmer, Squirt & Co. Squirt är alltså Skurt innan han döptes om och fick lite mindre kristen framtoning. Synd att Elmer inte hängde med. Han har ett stort platt blått huvud och ser helt knasig ut.

Jag köpte det mesta på gamla hederliga Emmaus vid Backaplan. Backaplan, i våra hjärtan. Här bodde jag i nästan två år och det verkar som ytterst lite har hänt. Nedgånget och sorgligt. Folk som meckar med droger och psykiskt sjuka människor med hundar skriker åt folk. Klisterlappen för forumet sitter kvar. Känns bra att Svenska fanzin finns representerat på Ångpannegatan.

Sv: Loppistråden

larsesq skrev:

Lång shoppingdag i Göteborg igår.

Hur länge är du i stan?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Loppistråden

maggan skrev:
larsesq skrev:

Lång shoppingdag i Göteborg igår.

Hur länge är du i stan?

Jag var bara i stan igår. Hem och tillbaka, nio timmar stan, sex timmar tåg. Oh boy, oh boy. De två sista dagarna i maj måste jag vara i Göteborg i, ja, två dar. Behöver fixa sovplats, men ordnar sig alltid. Om man tar det som det kommer. Men då kommer jag vara längre i stan.

444 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-06 15:52:16)

Sv: Loppistråden

Ojoj vilken dag. Det var megaloppis i stan och den enda större jag varit på var väl den i höstas utomhus. Men var väl en 100+ bord nu och jag skred snabbt till verket och började kryssa mellan besökarna och borden. Tarvligt väder ute tyvärr, så blev ingen cykelrunda för mig idag. Kollar först läget lite och ser som vanligt att LP-skivor är dyra, det finns mycket leksaker och kläder, porslin och sånt. Så allt är sig likt, dvs som filmdiggare kommer man relativt billigt undan och kan plocka på sig både VHSer och dvder till ett överkomligt pris. Snabbt överger jag tanken på att stå och bläddra bland vinylbackarna och kör helt och hållet på filmspåret. Kör ett ganska högt tempo och märker att det finns saker som inte har plockats och på dvd-fronten är det tvärlugnt, ingen konkurrens.

Börjar lite avslappnat med att köpa en sån där kartong / träbit från en likvaka / begravning med en bild på en döing som ligger nedstoppad i en säng och bara nyllet sticker fram. Bilden är från Norsjö i Västerbotten. Snyggt designad, snirklig text. Tio spänn. Inget jag kommer att ha på väggen men ska väl scanna och så va.

Dvder jag plockar på mig: En kärlekshistoria (komplett med fet booklet), Plan 9 from outer space (njutafilms), The nude vampire (Jean Rollin, njutafilms), Nude for Satan (njutafilms), Även änglar kan slå en rak höger (Studio S, med Ricky Bruch), A short film about killing (Kieslowski), House of wax (Warner, versionen från 1953 med Vincent Price, 5 av 5 i betyg i min bok + Mystery of the wax museum ingår), Masque of the red death (optimum, 60-talsfilmen med V Price, av Roger Corman, foto av Nicholas Roeg ((Walkabout, Dont look now, Performance)) toppfilm), The colour out of space (njutafilms, Lovecraft-filmatisering), Dr Phibes rises again (MGM, med Vincent Price, kul film), Sinister, Jag är Ingrid, House of voices, The evil below, Inner sanctum, Next door, box med 4 st fajtingfilmer (Savate, Mission of justice, Martial law 1 + 2, minst två filmer med grymma Cynthia Rothrock) + Moonraker på blu-ray.

VHSer: Day of the dead (House of horror), Zombie holocaust (House of horror), Braindead (Filmkompaniet, oklippt), The harder they come, Airborne (1993, Sandrews, toksnyggt knallrosa storfodral, rollerblades-film, exemplar från Orientexpressen Livs & Video i Rättvik).

+ ett teve-spel, Skyrim till PS3 i legendary edition, snyggt.

Sen när jag är nöjd, efter ungefär fem rundor på varje bord (det dyker fram lite nya saker då och då) och har gått genom tusentals serietidningar, böcker och filmer, så tar jag och bläddrar lite skivor hos en marknadsgubbe och hittar iaf soundtracket till Ett anständigt liv, LP i toppskick för runt en hundring, ok deal, älskar detta soundtrack. "Det där soundtracket är KULT!" säger gårdfarigubben när jag plockar fram den och han berättar att han åker runt på alla marknadet i Sverige och lovar mig att den är i toppskick och jag tror honom.

https://www.youtube.com/watch?v=5aPbU4fWbGs

Mer och mer folk strömmar in och det är mycket barnfamiljer. Bra organiserat och kul utbud. Enda jag saknar är väl nån riktigt wild n crazy hörna där vad som helst kunde dyka upp. Närmaste jag kom var väl kartongen där jag grävde fram skräck-dvderna. Men jag är nöjd. Enda jag gruffade över var att det fanns två st Meduza-musikkkassetter men de var för dyra, typ 75 kr styck. Visst hade jag haft med mer kontanter hade jag kanske köpt men inte nu....

In i bilen med mor och far och vidare till en by utanför stan där det legendariska auktionshuset har öppet. Deras antikvariatsdel får alla andra bokloppisar att blekna, liksom deras vinylhörna. Hittar iaf en kul bok i samma serie som den där jag läste förut, Råttorna i serien De överlevande, men nu hittar jag EN VÄRLD I SPILLROR av Jason Frost. De överlevande tycks alltså vara nånsorts postapokalyps-serie, där ju Råttorna utspelade sig i ett Stockholm under och efter en råttinvasion. Finns iaf fyra våningar här (en är avstängd för tillfället) med tiotusentals prylar att glo på, älskar det huset men luften är tjock och sträv som rökt bark indränkt i icke-blyfri bensin. Verkar ha kommit lite nytt i videolådan sen jag var här förra sommaren (se tidigare inlägg, från 2016). Jodå, hittar:

Kattbreven (barnfilm från Sandrews), Skånska mord: Bessingemordet, The man who knew too much (House of Horror, Hitchcock), Vittnet (1989, Arena, med David Carradine), Night trap (thriller med Robert Davi från Goonies), Number one with a bullet (ingår i Men of action-serien, Golan-Globus-produktion), Lambada (hahaha framsidan ser nästan exakt ut som Dirty dancing, Cannon, 1990, hyrex i stor röd box från Shellmacken i Jävrebyn, "årets hetaste film!", ojjj snyggt, bakom kassetten, i plastsarkofagen, döljer sig ett reklamblad för undervattens Alien-ripoffen Leviathan - Havets hämnare, kul.). Hmm ja det var väl allt det.

Ska sortera lite nu och dricka en Pripps. Hursom, en bra runda som inte blev alltför dyr. En hel del luckor fylldes i. Ah justja, ser nu att jag oxo hittade, på dvd, två westerns: DJANGO - HÄMNAREN (Terence Hill) och SPÖKSTADEN - BRONCO BUSTERS (aka Little Moon and Jud McGraw).

Ok det var det! Ha en gooo helg på er!

Sv: Loppistråden

larsesq skrev:
maggan skrev:
larsesq skrev:

Lång shoppingdag i Göteborg igår.

Hur länge är du i stan?

Jag var bara i stan igår. Hem och tillbaka, nio timmar stan, sex timmar tåg. Oh boy, oh boy. De två sista dagarna i maj måste jag vara i Göteborg i, ja, två dar. Behöver fixa sovplats, men ordnar sig alltid. Om man tar det som det kommer. Men då kommer jag vara längre i stan.

Ah, är iväg på jobb i slutet av Maj och i början av Juni. Lång resa. Gör själv sådana Malmö-visiter ibland. Nästan 7 timmar tåg men är bara i Malmö typ 6 timmar. Haha. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

446 Senaste redigerad av B-pappa (2017-05-15 17:03:06)

Sv: Loppistråden

Jo lägger den här, mitt lilla fyrtorn jag hittade på antikloppis. Made in Argentajna, i glas. Älskar att tända denna när jag ska kolla film!

Post's attachments

Foto3649.jpg 692.22 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Loppistråden

Köpte lite skivor på loppisen idag:

Stinos "En sommardag" 7" (Köpt på grund av det DIY-aktiga omslaget).
Hoola Bandoola Band "Fri information" LP
"Katten hade tår - fyra voro de. Danslekar" LP
"Project 3. Popular Science Stereo Test Record" LP

Bredvid mig vid: Gubbe i röd t-shirt som hojtade och hummade medan han bläddrade bland skivorna. Blev först jätteglad, ett tyst dovt tjut, när han hittade nån träig samling kallade "Best of Tennessee Country vol.4". Sen la han tillbaka den.

Köpte en bok också: Johannes Nicolaisen "Primitiva kulturer. Några huvuddrag i etnologins historia." På vägen hem såg vi hur en ko nästan hoppade ut ur vagnen han åkte på. Såg livsfarligt ut.

Sv: Loppistråden

Åkte ut till en ännu mindre by än den jag nu bor i. Läst att det skulle vara loppis där. Det var en privatloppis. Alltså: på en privatpersons tomt. I hans garage. Det var en gubbe från Hamburg, som bar snygga snickarbyxor och pratade om hur skönt det var att komma bort från Hamburg. Att bo på landet nu när du är pensionerad och inte trängas i en industriell storstad. Slog en lov runt i hans garage. Köpte lite film:

High Risk/The Master Touch/The Great St. Louis Bank Robbery/The Squeeze" (fyra filmer på två skivor. Massor av gubbar med i filmerna - James Coburn, Anthony Quinn, Steve McQueen, Kirk Douglas, Lee Van Cleef. Men också - och det här var nog det som verkligen gjorde att jag köpte den: Karen Black. Verkar vara knarriga-gamla-stötar-planerar-stötar-filmer).
Riket 1+2 (Velat se om under en mycket lång tid. Nu ges jag möjlighet till det).
Greenaway Collection (tre filmer av Peter Greenaway: The Baby of Macon, Prospero's Book och, en av mina favoritfilmer, Drowning by Numbers).

Sen köpte jag en hunddressyrbok också.

Sv: Loppistråden

Härligt med larsesques enträgna grävande. Alltid så roligt att läsa dina "möten" med skivbacks-gubbar. Dom är så inne i sina "expertbläddringar" att dom inte märker knatten intill. Kul med filmerna, fan det lät ju bra det där. Snöggt med Greenaway collection. Älskar Baby of Macon och visst ligger Drowning by numbers tätt inpå. Arkitektens mage är senaste sedda och den var finfin. Lägger ett extra slag för Kocken, tjuven, hans fru och hennes älskare, den är så syrlig och vass och svart. Även sköjj med Riket 1 + 2, trevligt. Jo nog kan jag vara intresserad av heist-boxen sen om det erbjuds.

High risk är alltså den actionrökaren i sydamerika från Studio S, med James Brolin och folk? Såg den ganska nyligen.

Ungefär 10 - 15 dagar efter att jag hade varit frånvarande i denna tråd fick jag en undran om jag "slutat skriva i loppis-tråden" men nejdå så är inte fallet. Det är väl bara det att jag så noga dammsugit så många loppisar här omkring och typ fått "kontroll" över stan. Men har börjat planera lite "action" inför sommaren och då kommer det hända grejjer. Har topp-span nu på två stycken som verkar ooootroligt lovande, kan bli riktigt maffigt. Inom max tre månader ska jag ha avverkat dessa och sen jo just det, en till avlägsen ska jag ta mig till också. Har en stor karta i papp där jag börjat ringa in olika jaktmarker där jag vet att det finns loppisar härikring. Men visst, sprang lite idag och köpte en småudda film på VHS och skriver här över baksidetexten och det gör jag som dedication to larsesq:

FABULOUS JOE - DEN TALANDE HUNDEN

"Hunden som kan konsten att riktigt trassla till det för husse!"

"När den stillsamme Milo Terkel ärver en hund, blir hans liv förändrat på ett radikalt sätt. Hunden som heter Joe, kan nämligen tala - men han vägrar att tala med någon annan än Milo. Tack vare Joe´s "goda råd" hamnar Milo i den ena vansinniga situationen efter den andra. Han får problem med sin fru, sin beundrarinna och beundrarinnans pojkvän. Till slut blir han till och med ställd inför rätta. När han försöker förklara vad som hänt, vill ingen riktigt tro på honom - vem har någonsin hört talas om en talande hund?.. En härlig komedi för hela familjen."

54 MIN, Din Video, 1947.

I dvd-tråget fann jag en tidig Lasse Hallström, TVÅ KILLAR OCH EN TJEJ.

Yes, det om det. Nu lite mat. Ha det gott!

Sv: Loppistråden

Tack. Blir rörd. Välkommen tillbaka. Kul att ha en trogen och hängiven skribent på denna tråd. Visst är det den High Risk. Visste inte att Studio S gett ut den. Tre andra stöt-filmer tillkommer. Är väl lite småtrevligt med såna filmer. Nån sorts matinéunderhållning. Får väl se hur de är.  Kan skicka dem så fort jag sett dem (ingen aning om hur lång tid det kan ta dock). Fabulous Joe låter så mycket 80-tal att det nästan kunde vara nån slags samtida parodi på 80-talets komedier. Två killar och en tjej är rätt bra. Minns båtscenerna som väldigt deprimerande. En kille och en tjej är dock än bättre. Dialogen sitter som en smäck i den filmen.