Scrubbers, jävlar vilket flyt!
Gick ut idag i nya kylan och kände in snön och kikade mig omkring lite på stan. Är så skönt att gå runt på loppisar, det är mycket mer avslappnat än på affärer. Jag brukar gå runt och sätta mig i olika soffor och fåtöljer, det är ingen som glor snett på en. Lugnt och skönt. Var några dagar sen sist så det hade dykt in lite nya grejjer minsann. Föjande:
VHS:
FLETCH ÄR TILLBAKA, gul Esselte, jajamen, när våren kommer så kommer också de gula fodralen ut på hyllorna.
LIVSFARLIGT SPEL, Videotrade, hmm thriller från 1989. Vet inget om denna. Men stort rött fodral.
GUILLOU PÅ JAKT: SAPMI - SAMERNAS LAND, TV4. "Filmen är kontroversiell, omdebatterad.. och tankeväckande." 50 min.
PATSY CLINE - COUNTRYDROTTNINGEN, biopic.
BAD INFLUENCE + KALEJDOSKOP, N.M. International, dubbel Favoritfilm, har redan sett dessa.
THE DRIVER, Sandrew, action från 1978, med bland annat Isabelle Adjani. Bra film.
DUMSNUTEN I HOLLYWOOD, Jaguar film, otroligt idiotisk "komedi" av Nico Mastorakis (Island of death, The zero boys). Grotesk.
NY I MAFFIAN, Egmont, komedi med Marlon Brando... anar en hopplöst tråkig och pinsam film. Stor box.
AMADEUS, Milos Formans film, ej sett denna.
OSKYLDIGT DÖMD, Egmont, "Dömd till ett långt straff i helvetet - utan en chans att fly!" Fängelsefilm från 1989 med Tom Selleck.
DENVER THE LAST DINOSAUR, AB Wendros, hmm nån barnfilm, högg denna mest för fodralet. Men har nåt barndomsminne av att ha sett detta fodral... Jo just det, detta är ett fd hyrex från Videohallen, videobutikernas videobutik.
DVD
DE OMUTBARA, papplådan från Paramount + affisch, kan väl vara på tiden att se om denna De Palma.
THE DRIVER, Atlantic, ja samma som ovan bland VHSerna.
PUBLIC ENEMY NO. 1, Nordisk film, 2-disc, nästan 4 timmar, sann historia om fransk gangster.
BORN TO DEFENSE, SF, kampsport i regi av Jet Li.
BAISE-MOI, Horse Creek, usch minns denna som asdålig, såg när den kom. Nu se med nya glasögon, omvärdera??? Vi får väl se.
NUDE NUNS WITH BIG GUNS, CCV, orka... nog det sämsta jag kommer se i år, håll i hatten.
CARLOS THE JACKAL, Scanbox, från 2010, biopic om Schakalen. Kan vara bra?
BÖCKER
SMYGANDE DÖD, David Anne, 1978, rysare om en rabiessmittad hund!
ÅRETS RYSARE del 1, 8, 9, 16, 17. Novellsamlingar.
DÖDENS TRIANGEL, Charles Berlitz, 1976, om Bermudatriangeln, spekulationer kring UFOn och Atlantis.
MÖRKRETS FASOR, John Halkin, 1981, världen invaderas av köttätande kryp.
VRAKET, 1980, fem "ruggiga skräcknoveller".
GIFTORMEN, M. Maryk & B. Monahan, 1981, giftorm på rymmen.
HÄMND I GRYNINGEN, Clay Allison, 1983, "sexy western"-serien.
DIRTY HARRY - DEN HETA JAKTEN, Dane Hartman, 1982, "Snuten som inget kan hejda... Inte ens lagen!"
LARMPUNKT:KORSIKA, 1971, agentbok.
Ja det var det. Skuffar in det mesta i nån garderob så länge. Ha det, hej!
Post's attachmentsFoto3611.jpg 1.15 mb, file has never been downloaded.
You don't have the permssions to download the attachments of this post.